Gry wideo trenują obszary mózgu kluczowe dla uczenia
6 października 2017, 13:06Gry wideo zapewniają przewagę podczas uczenia.
IEEE tworzy standard komputera kwantowego
5 września 2017, 10:17IEEE Standards Association, wchodzące w skład Instytutu Inżynierów Elektryków i Elektroników (IEEE), pracuje nad stworzeniem międzynarodowego standardu komputera kwantowego. Trwające prace nad standardem IEEE P7130 mają ułatwić dostęp do technologii kwantowych szerszej grupie deweloperów, matematyków, inżynierów, biologów czy klimatologów
Giganci IT konkurencją dla tradycyjnej bankowości
13 lipca 2017, 11:31Sektorowi bankowości detalicznej rośnie niespodziewany konkurent. Badania przeprowadzone przez firmę Peru Consulting wskazują, że 57% menedżerów IT uważa, iż tzw firmy GAFA (Google, Apple, Facebook i Amazon) w ciągu pięciu najbliższych lat rozpoczną prowadzenie interesów w sektorze bankowym
Platforma X299, gratka dla graczy i miłośników multimediów
30 maja 2017, 11:48Intel zaprezentował swoją najnowszą platformę HEDT (high-end desktop computer), przeznaczoną dla graczy, osób zajmujących się streamingiem wideo i multimediami. Platforma X299 zastąpi X99 i oferuje znacznie większą elastyczność niż jej poprzedniczka.
Sztuczna inteligencja ponownie zmierzy się z mistrzem go
22 maja 2017, 12:28System sztucznej inteligencji AlphaGo ponownie zmierzy się z człowiekiem w go. Tym razem przeciwnikiem oprogramowania będzie 19-letni Chińczyk Ke Jie. Pierwsza z zaplanowanych trzech partii rozpocznie się jutro w mieście Wuzhen.
Sikory reagują na utratę członka stada, zacieśniając kontakty
18 maja 2017, 05:17Dzikie ptaki reagują na stratę członka stada, zwiększając liczbę oraz intensywność kontaktów z innymi osobnikami.
Brytyjski haker trafi za kratki
27 kwietnia 2017, 12:32Jeden z najbardziej aktywnych brytyjskich hakerów został właśnie skazany przez sąd. Adam Mudd w wieku 16 lat przeprowadził ponad 1,7 miliona ataków przeciwko witrynom i usługom internetowym, wykorzystując w tym celu stworzony przez siebie program Titanium Stresser
FORPHEUS - pierwszy robot-trener ping-ponga
6 marca 2017, 13:57FORPHEUS to pierwszy na świecie robot, który uczy ludzi grać w ping-ponga. Wyprodukowała go japońska firma Omron.
Sztuczna inteligencja rozgromiła pokerzystów
31 stycznia 2017, 12:07Padła kolejna bariera oddzielająca ludzką i sztuczną inteligencję. Program Libratus rozgromił światową czołówkę pokerzystów. W nielimitowanym Texas Hold'em sztuczna inteligencja zdobyła na ludziach 1.766.250 dolarów. Dong Kim przegrał z Libratusem 88.649 USD, Jimmy Chou zubożał o 522.857 dolarów, Jason Les stracił 880.087 USD, a Daniel McAulay musiał zapłacić 277.657 USD.
Nie żyje Masaya Nakamura, założyciel Namco, twórca Pac-Mana
31 stycznia 2017, 10:41Masaya Nakamura, założyciel firmy Namco i "ojciec Pac-Mana" zmarł w wieku 91 lat. Stworzona w jego firmie gra Pac-Man jest do dzisiaj fenomenem kulturowym, a Księga Rekordów Guinessa uznała ją za najbardziej popularną grę w automatach na żetony.