Gry wideo trenują obszary mózgu kluczowe dla uczenia

6 października 2017, 13:06

Gry wideo zapewniają przewagę podczas uczenia.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

IEEE tworzy standard komputera kwantowego

5 września 2017, 10:17

IEEE Standards Association, wchodzące w skład Instytutu Inżynierów Elektryków i Elektroników (IEEE), pracuje nad stworzeniem międzynarodowego standardu komputera kwantowego. Trwające prace nad standardem IEEE P7130 mają ułatwić dostęp do technologii kwantowych szerszej grupie deweloperów, matematyków, inżynierów, biologów czy klimatologów


Giganci IT konkurencją dla tradycyjnej bankowości

13 lipca 2017, 11:31

Sektorowi bankowości detalicznej rośnie niespodziewany konkurent. Badania przeprowadzone przez firmę Peru Consulting wskazują, że 57% menedżerów IT uważa, iż tzw firmy GAFA (Google, Apple, Facebook i Amazon) w ciągu pięciu najbliższych lat rozpoczną prowadzenie interesów w sektorze bankowym


Platforma X299, gratka dla graczy i miłośników multimediów

30 maja 2017, 11:48

Intel zaprezentował swoją najnowszą platformę HEDT (high-end desktop computer), przeznaczoną dla graczy, osób zajmujących się streamingiem wideo i multimediami. Platforma X299 zastąpi X99 i oferuje znacznie większą elastyczność niż jej poprzedniczka.


Sztuczna inteligencja ponownie zmierzy się z mistrzem go

22 maja 2017, 12:28

System sztucznej inteligencji AlphaGo ponownie zmierzy się z człowiekiem w go. Tym razem przeciwnikiem oprogramowania będzie 19-letni Chińczyk Ke Jie. Pierwsza z zaplanowanych trzech partii rozpocznie się jutro w mieście Wuzhen.


Sikory reagują na utratę członka stada, zacieśniając kontakty

18 maja 2017, 05:17

Dzikie ptaki reagują na stratę członka stada, zwiększając liczbę oraz intensywność kontaktów z innymi osobnikami.


Brytyjski haker trafi za kratki

27 kwietnia 2017, 12:32

Jeden z najbardziej aktywnych brytyjskich hakerów został właśnie skazany przez sąd. Adam Mudd w wieku 16 lat przeprowadził ponad 1,7 miliona ataków przeciwko witrynom i usługom internetowym, wykorzystując w tym celu stworzony przez siebie program Titanium Stresser


FORPHEUS - pierwszy robot-trener ping-ponga

6 marca 2017, 13:57

FORPHEUS to pierwszy na świecie robot, który uczy ludzi grać w ping-ponga. Wyprodukowała go japońska firma Omron.


Sztuczna inteligencja rozgromiła pokerzystów

31 stycznia 2017, 12:07

Padła kolejna bariera oddzielająca ludzką i sztuczną inteligencję. Program Libratus rozgromił światową czołówkę pokerzystów. W nielimitowanym Texas Hold'em sztuczna inteligencja zdobyła na ludziach 1.766.250 dolarów. Dong Kim przegrał z Libratusem 88.649 USD, Jimmy Chou zubożał o 522.857 dolarów, Jason Les stracił 880.087 USD, a Daniel McAulay musiał zapłacić 277.657 USD.


Nie żyje Masaya Nakamura, założyciel Namco, twórca Pac-Mana

31 stycznia 2017, 10:41

Masaya Nakamura, założyciel firmy Namco i "ojciec Pac-Mana" zmarł w wieku 91 lat. Stworzona w jego firmie gra Pac-Man jest do dzisiaj fenomenem kulturowym, a Księga Rekordów Guinessa uznała ją za najbardziej popularną grę w automatach na żetony.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy